Eto mene natrag! ☆ Back again!

by - 16.8.10

Back again! by Laka kuharica: summer holidays are over.
Ljetovanje je gotovo! Ponovno kod kuće, na poslu. Vratili smo se s ljetovanja na "najljepšem moru na svijetu" gdje nas  smatraju glupim turistima koje treba oderati i u dva mjeseca zaraditi ono što pošten svijet zarađuje godinu dana (cijene na tržnici: mahune -22 kn, bijelo grožđe - 30 kn, nektarine - 25kn i tako dalje i tako bliže). No, o poslovičnoj (ne)gostoljubivosti naših Dalmoša neki drugi put. Plivajući krasno toplim morem zarekli smo se da iduću godinu odemo u Tunis i osjećamo se kao pravi gosti, a ne kao drugorazredni turisti.
Dakle, lazy, hazy days of summer su over. A kako je bilo?

Smještaj
Ove godine opet smo išli na otok, onaj najbliži i naj napućeniji. Sve je nekako bilo u zadnji tren pa smo odlučili otići negdje blizu. Imali smo sreću naći smještaj koji nam odgovara, mali apartman s kuhinjom i sasvim blizu plaže. Ove godine smo htjeli auto parkirati i ostaviti ga parkiranog cijelo vrijeme boravka. No, kako to već biva, ono što se opisuje kod ponude, često nije onakvo kakvo je u stvarnosti. Smještaj nije bio loš, ali okruženje s najmanje 8 relativno male djece bilo je ono na što nismo računali i što nikako ne bismo prihvatili. Da se razumijemo, obožavam djecu, ali ne u ovom periodu života: sve cike, vike, trčanja i plakanja prošli smo i jednostavno nam ne treba to isto od nepoznate djece. Na odmoru želimo mir, tišinu, privatnost. Toga baš i nismo imali, ali opet, upoznali smo zgodne ljude, pa je to ipak neki plus.

Plaža
Back again! by Laka kuharica: beach
Ono što je bilo točno u opisu vlasnice, to je da je plaža zaista udaljena manje od 50 metara. I to onakva kakvu volimo: kamena, more odmah duboko, prekrasno za plivanje. Čak smo našli i hlad u kojem smo provodili najviše vremena. Odlično! Ono što nas je šokiralo bile su osobe koje su na suncu, bez pokrivala za glavu, provodile doslovce cijeli dan – od 10 h u jutro do 19 h navečer! Predvečer se taj dio plaže pretvarao u mjesto susreta i tračanja starijih vlasnika vikendica i tu se moglo svašta čuti. Tako znamo da nečiji sin nabavlja voće i povrće za Todorića, da su kupci zahtjevni i bezobrazni i samo izvoljevaju. Jedna gospođa želi što prije u penziju da se ne uzrujava, kao načelnica građevinske inspekcije pri ministarstvu, zbog Cvjetnog. Druga gospođa želi smršaviti, pa gladna i žedna leži cijeli dan na suncu. Sve u svemu, previše informacija o ničemu. Zato smo žurno odlazili plivati čim se društvance počelo okupljati. Razumijem ja njih, ali na odmoru ne želim slušati hvalospjeve ratnim profiterima i zločincima, i nesposobnoj državnoj upravi. To imam svaki dan kod kuće. Na moru, jedino što pozorno pratim su oblaci na horizontu, let galeba i gibanje mora.

Kuhanje
Back again! by Laka kuharica: simple food - fish, vegetables.
Hotelski smještaj ne volimo prvenstveno zbog hrane. Svojevremeno sam, poslovno, imala priliku zaviriti u kuhinje najboljih „morskih“ hotela i razgovarati s osobljem koje u njima radi. Vrlo brzo se zaborave i počnu pričati onako kako jest: kako iskoristiti i prezentirati namirnice i hranu koja je daleko od prihvatljive i kako zavarati gosta. Taj uvid mi je pokvario gotovo sve odlaske u restorane ili obroke u hotelima. Zato uvijek tražimo smještaj s upotrebom kuhinje. No, kod nas nikada ne znate da li će sve u apartmanu funkcionirati kako treba. Obično je problem s hladnjakom (friz nije radio, pa smo ono malo mesa morali staviti u friz kod susjeda) ili peći (na jednom ringu zafrkavao je bimetal). Tako sam na raspolaganju imala:
•    savršeno čiste krpe, ali ni jednu jedinu drvenu kuhaču
•    4-5 plastičnih posuda, ali samo jedan upotrebljivi, i to veliki, nož
•    električno kuhalo za vodu, ali ne i džezvu
•    hrpu lončića za bijelu kavu ili kakao, ali samo nekoliko rasparenih čaša (i to za vodu)
•    solidnu zdjelu za salatu, ali samo 2 zdjelice za salatu
•    svih 6 plitkih tanjura, ali samo 2 duboka

No, kao i uvijek, snađem se, a kako nastojim kuhati jednostavno, puno toga nije ni potrebno. Svejedno, uvijek mi je zanimljivo otkriti što netko smatra minimalnom, obaveznom kuharskom opremom i pomagalima. Kada nečega nema, izgovor su vječni „stranci“: oni to ne traže! Što je svojevrsna laž, naročito kada se radi o Talijanima koji vole kuhati i dobro papati!

Zabava
Za nas je glavna zabava čitanje, te koncerti ili kazališne predstave, ako su dostupni. Na sreću, u atriju obližnjeg samostana održana su dva prekrasna koncerta. Kvartet „Paganini“ sa svjetski poznatim i priznatim Pavelom Minevim iz Bugarske i pratnjom (A. Kortosev, violina – Makedonija; J. Bicevski, viola – Makedonija; B. Marotov, violončelo – Makedonija) svirao je djela Paganinija, Schuberta, Mozarta i Gershwina – prvi puta smo čuli Sumertime u ovakvoj izvedbi! Dubrovački gitarski trio (A. Skaramuca, F. Matušić i M. Brčić) prekrasno je svirao Vivaldija, Sorkočevića, Njirića, Mendelssohn- Bartholdya, Fauréa i Albéniza

Izvedba „Granade“ vratila me u taj divan grad i njegove prelijepe vrtove (Ovdje je možete poslušati u izvedbi genijalnog Segovie).
Back again! by Laka kuharica: visit to the town of Krk
Obilazak glavnog mjesta na otoku uvijek je zabavan i uvijek se nadamo barem jednom oblačnom danu koji bi nam to omogućio.
Back again! by Laka kuharica: local flea market
Jednako tako zanimljiv je i posjet lokalnom „buvljaku“ na kojem se prodaje puno zanimljivih, lijepih, skupocjenih, ali i bezvrijednih stvari. U svako slučaju, vrijedi vidjeti.

Još uvijek gladni?

12 komentara

1. Dobro nam došla! Prošle godine mislim da je Pogorelić držao koncert u katedrali na moru i prijatelji su hteli da se pojedu što nisu došli do karata. Šta lepše od muzike i mora!

OdgovoriIzbriši
  2. prema slikama i priči čini se da ti je odmor bio dobar i drago mi je zbog toga, što se tiče kuhinjskog pribora u apartmanima, ja se uvijek pripremim i uzmem osnovne stvari od doma (pogotovo tavu za palačinke to nemaju nigdje)...

3. Dobro dosla nazad... slikice i tekst su ti super... i sama sam juce tj. sad vec prekjuce stigla sa mora ali jos nemam snage sve to sloziti ni u svojoj glavi a ni na "papir" :)

4. Neka tebe s nama. Važno je da si se dobro provela i napunila baterije. Prekrasan post!

OdgovoriIzbriši
  5. Sve: lijepo je opet biti u ovom našem virtualnom društvu i koliko vidim kroz Google reader, bile ste vrijedne i marljivo kuhale. Sigurno sam propustila zanimljive postove i rasprave, ali ne treba se vraćati u natrag.

Nina:
    Imala sam samo jednu tavu koja je dobro izgledala, ali bila je loše kvalitete. Više ništa, namjerno, ne nosim sa sobom, čini mi se pomalo izazovnim kako se snaći s onim što dobijem, ha, ha!

Maslinka:
    I meni je trebalo nekoliko dana da saberem dojmove. Prvo je bilo na redu pranje i peglanje. No, odmak od kompjutera, Interneta dobro mi je došao.

OdgovoriIzbriši
  6. Jako si dobro opisala svaki segment svog ljetovanja i moram priznati da sam se i nasmijala jer smo i mi neke stvari prošli a opet gledam s mamine stvari koja i sama iznamljuje apartmane i vidi i čije svašta a turisti svakakvi.
    Dobro došla natrag..

7. Dobro se vratila:)
    Bas mi je drgo da te vidim! Lijep post, ni ja bas ne volim hotele, vise volim da sama sebi mogu diktirati tempo.
    Ove klepetaljke u obliku leptira nisam vidjela gooooooooodinama:)

OdgovoriIzbriši
  8. Dobro došla nazad. Vidim da je sve bilo manje-više vrlo lijepo, a naročito mi je lijepa ova plaža. Odlično je da je bilo koncerata i ja ne bih propustila priliku poslušati ih.
    O negostoljubivosti dalmatinskih domaćina sam htjela pisati u onom prvom postu o mediteranskoj kuhinji, ali mi se nije dalo...Mrzim kada me tretiraju ko zadnji drek, a oko Švaba skakuću ko psetance. Općenito, s kom god razgovaram svi se slažu da bosanski turisti i nemaju baš poželjan tretman kod Dalmatinaca (naročito konobara). Ja im se za lošu uslugu lijepo osvetim, čekam da mi vrate i posljednju kunu, a onda zatražim knjigu utisaka.
    Tunis još kod nas nije postao top odredište, uglavnom su tu još uvijek Hrvatska, Crna Gora i Turska. Meni ni C.G. ni Turska nisu toliko lijepe kao Hrvatska, ali je činjenica da će Turci dubiti na glavi da udovolje gostu.

9. Cosmo:
    Nisu oni neljubazni samo prema Bosancima, već prema svim "domaćim" gostima. Ali, ne možeš biti ljubazan 2 mjeseca u godini ako inače nisi ljubazan i pristojan, uvijek, svugdje i prema svima.
    U Tunisu sam bila dosta davno i ostao mi je u krasnom sjećanju kao vrlo kulturna zemlja s prekrasnim plažama i gostoljubivim ljudima.

OdgovoriIzbriši
  10. obrigada pelo carinho de sempre !!! Seu blog è sempre encantador...Grande abraço.

11. drago mi je da si se dobro odmorila i napunila baterije, usprkos ovim malim "nevoljicama" koje su se događale. Obično je to tako, i ja koja uvijek idem na godišnji odmor kod mojih susrećem se sa sličnim stvarima. Valjda je to jednostavno tako i bojim se da se kod nas neće baš niti promijeniti pa ćemo sve više tražiti neka druga mora za koji dan kvalitetnog tretmana i odmora.
    Lijepo si iskoristila dane odmora i drago mi je da si naletjela na ovako kvalitetne koncerte za divan kraj dana nakon uživanja na plaži.

OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.